„UniCredit“ yra viena iš didžiausių itališko kapitalo įmonių grupių, teikianti finansines ir bankines paslaugas įvairiose Europos šalyse. Italijos ir Lietuvos prekybos rūmų narė „UniCredit Leasing“ Vilniuje įsikūrė prieš 7 metus. Kiekvienais metais pelningai ir sparčiai augdama, per šiuos metus bendrovė pademonstravo puikius rezultatus. Praėjusius metus „UniCredit Leasing“ užbaigė plėtros rekordu: rinka augo 40 proc., tuo tarpu bendrovė – 60 proc. Kviečiame plačiau susipažinti su „UniCredit Leasing“ Lietuvoje įsikūrimo istorija, įmonės veikla ir lizingo ypatybėmis, apie kurias sutiko papasakoti Laimonas Belickas – „UniCredit Leasing“ Lietuvoje generalinis direktorius.

– Laimonai, ar galėtumėte papasakoti, kokia buvo „UniCredit Leasing“ Lietuvoje atsiradimo Lietuvoje istorija?

„UniCredit“ įmonių grupei esame geografiškai šiauriausias taškas. Iš pradžių „UniCredit“ lizingo paslaugas pradėjo siūlyti Latvijoje ir Estijoje, tačiau neilgai trukus žengė ir į Lietuvą, nes potencialas verslui buvo akivaizdus.
Italų bendrovės „UniCredit Leasing“ atėjimą į Lietuvą galime vertinti kaip svarbų žingsnį, kuriant dvišalius santykius. Finansinių paslaugų sektoriuje Lietuvoje dominuoja skandinavų kilmės bendrovės, tuo tarpu jos Pietų ir Vidurio Europoje šiuo metu turi ribotas galimybes teikti paslaugas. „UniCredit“ šioje Europos dalyje yra didžiausias rinkos dalyvis. Taigi, „UniCredit Leasing“ klientams Lietuvoje yra vartai į Vidurio, Rytų ir Pietų Europą, o klientams iš Italijos, Vidurio Europos ir Vakarų Europos esame pagalbininkai ateiti į Lietuvą.

– Jūs esate gana didelės įmonės vadovas Lietuvoje. Ar galėtumėte atskleisti, kokias savybes turi turėti vadovas, kad jis galėtų vadovauti didelei įmonei?

Į šį klausimą norėčiau atsakyti remdamasis savo pavyzdžiu. Savo veikloje tikiu, kad reikia gebėti deleguoti ir nebijoti išdrįsti. Ir tai vienareikšmiškai susiję su pasitikėjimu. Kai deleguoji kolegai konkrečią sritį, jis ją gavęs kryptingai ugdo savo kompetencijas ir siekia gerai atlikti užduotis. Šis procesas – „nuo pačiam iki kitam“ – yra labai žavus bei asmeniškai pamokantis. Įmonei augant, negali žinoti visko. Aš galvoju, kad tai ir yra augimo pagrindas: kai tu pats pradedi daryti, suprasti procesą ar veiksmą, o po to tai atiduodi ir patiki kitiems. Tokiu būdu mūsų įmonė ir auga.

– Ar italų kilmės bendrovės Lietuvoje darbo kultūra itališka?

Jeigu paklaustumėte darbuotojų, kaip jie jaučiasi, ar jie yra kaip nors formaliai suvaržyti, tai atsakytų, kad dirbame pakankamai laisvai. Tai gali turėti kažkokių trūkumų, jeigu tikimasi aiškių nurodymų ar instrukcijų, tačiau mūsų bendrovėje laisvė leidžia sukurti kūrybišką aplinką.
Kalbant konkrečiau, tikiu, kad svarbiausia kurti ne itališką ar lietuvišką, bet tokią kultūrą, kurioje kiekvienas yra pastebimas, matomas, girdimas ir gauna grįžtamąjį ryšį. Visa tai susiję su didele atsakomybe: sukūrei kažką gero – esi matomas, jei nieko nesukuri – taip pat esi matomas. Taigi, turi nuolat judėti pirmyn, būti aktyvus ir ieškoti novatoriškų veikimo būdų. Novatoriškumas mūsų kultūroje užima itin svarbią vietą. Lietuvoje esame vienintelė specializuota lizingo bendrovė, todėl tikiu, kad mūsų turimas „know-how“ suteikia paspirtį klasikiniam lizingo produktui novatoriškai transformuotis.

– Užsiminėte apie besitransformuojantį lizingą. Ar jis tampa aktualesnis platesniam klientų ratui?

Jau senokai lizingas aktualus ne tik lengviesiems automobiliams ar sunkvežimiams. Šiuo metu trečdalį „UniCredit Leasing“ Lietuvoje sutarčių sudaro įvairios technikos įsigijimo finansavimas. Ir čia kalbame apie stakles, įvairią gamybinę įrangą, energetinius įrenginius, tokius kaip saulės elektrinės ar vėjo parkai, taip pat žemės ūkio techniką ir t. t. Siekiame, kad šis segmentas plėstųsi ir siūlome jam įvairius sprendimus. Pavyzdžiui, veiklos nuomos paslaugą verslas atrado kaip galimybę savo dėmesį sukoncentruoti į tiesioginę veiklą: už turtą mokama periodinė įmoka, o jos garantine priežiūra ir realizavimu, kai jo nebereikia, rūpinasi lizingo bendrovė.
Kalbant apie siekiamybę, tikiu, kad inovacijos pakeis lizingo koncepciją iš esmės, jos anksčiau ar vėliau leis būti arčiau klientų, atsakyti jiems į klausimus „čia ir dabar“, galiausiai – integruos lizingo paslaugą į kasdienę aplinką. Tikiu, kad lizingo ateitis yra ta, kai eini gatve, pamatai patinkantį automobilį, jį nufotografuoji ir netrukus sužinai iš lizingo bendrovės, kiek tokį automobilį kainuotų įsigyti lizingu, gauni ekspertinių patarimų, ar tai ekonomiškai naudingas sprendimas ir pan.

Kalbant apie automobilio pirkimą lizingu, ar procesas atrodo vis dar taip pat kaip prieš kelerius metus?

Jeigu mums reikia automobilio, įprasta pradėti galvoti nuo to, už kiek jį galima nusipirkti ar pasiskolinti. Šiuolaikinis lizingas šį požiūrį pamažu keičia, kai žmogus tiesiog galvoja už kiek gali per mėnesį naudotis turtu. Šią mintį paaiškina vis labiau ryškėjanti tendencija – įsigyti lizingu viso automobilį nebelieka tikslu. Pavyzdžiui, pirkėjui išmokėjus pusę automobilio kainos, jis grąžinamas atgal lizingo bendrovei, o vietoj jo yra perkamas kitas automobilis. Ir taip toliau: žmogus vėl moka, pavyzdžiui, pusę automobilio kainos ir vėl pasikeičia į naują automobilį vėliau. Mes – „UniCredit Leasing“ – iš anksto surandame pirkėjus automobiliui, kuris yra grąžinamas, taigi, lizingo klientui nereikia rūpintis, kur automobilį parduoti ar ką su juo daryti. Viskas iš karto yra sutariama – numatoma sutartyje.

-Kokie klientai dažniausiai lankosi pas Jus? Ar Jums yra įsiminę lizingu įsigyti kokie nors pirkiniai?

Šiuo metu „UniCredit Leasing“ Lietuvoje klientų portfelyje dominuoja verslo klientai. Jeigu su dideliais projektais anksčiau, kaip taisyklė, buvo keliaujama į bankus, dabar lizingo pasiūlymas tampa ne mažiau svarbus. Lizingas vertinamas dėl savo lankstumo – nereikia įšaldyti apyvartinių lėšų, turto likvidavimo keliai bei rizikų valdymo galimybės taip pat patrauklesnės. Smulkus bei vidutinis verslas taip pat lizingo galimybes siekia išnaudoti plėtrai ir didesnės vertės kūrimui. Tiesa, šiemet nusprendėme aktyviai žengti į privačių asmenų segmentą. Džiugu, kad rezultatą jau stebime – sutarčių skaičius ir finansavimo apimtys šiame segmente auga.
Kalbant apie įdomius pirkinius – kiekvienais metais tenka finansuoti kažkokį nestandartinį turtą. Pavyzdžiui, atsimenu esame finansavę 10 mokomųjų lėktuvų, kuriuos klientas pirko iš itališkos įmonės „Tecnam“, įsikūrusios netoli Neapolio prie Kapa miesto.

-Kaip galvojate, ar yra koks nors specifiškumas dirbant su itališko prekės ženklu?

Itališkas ženklas, mūsų įsivaizdavimu, suteikia ne tik pragmatiškumą, solidumą. Itališkas ženklas yra susijęs su gyvenimo malonumu, kūryba ir grožiu.

– O kaip apibūdintumėte pačią Italiją?

Mes atradome, kad Italija yra labai nevienalytė ir labai įvairi šalis. Italija turi praktiškai viską. Jeigu kalbėtume apie stereotipus – daugelis įsivaizduoja italus kaip garsiai kalbančius, nekonkrečius, tačiau Šiaurės, Vidurio Italija, kurios yra pagrįstos pramone ir verslo tradicijomis, iš tikrųjų stebina savo galimybėmis ir rimtumu. Mes šias Italijos galimybes ir rimtą italų požiūrį stengiames įvesti į Lietuvą. Didelę dalį šio darbo sėkmingai darome su Italijos ir Lietuvos prekybos rūmais.

Sužinoti daugiau apie „UniCredit“ veiklą bei apsilankyti „UniCredit Leasing“ lietuviškame filiale galite adresu: Konstitucijos pr. 29, I aukštas, Vilnius.
Interneto adresas: https://www.unicredit.lt