Italijos ir Lietuvos prekybos rūmai džiaugiasi galėdami pristatyti savo narius, kurie jau daugelį metų aktyviai palaiko verslo ryšius su Italija. Vilnietė Rasa Statinienė jau 18 metų Lietuvoje prekiauja Italijoje pagaminta natūralia kosmetika. Ji yra viena iš natūralios kosmetikos produktų Lietuvoje pradininkių, savo veiklą pradėjusi dar 1999 m. Kviečiame susipažinti su Rasos Statinienės, „Žolių namai“ savininkės, istorija, kaip ji pradėjo itališko prekės ženklo verslą Lietuvoje ir koks yra jos požiūris į savo atliekamą veiklą.

– Kokia buvo Jūsų pirma pažintis su Italija?
Italija buvo mano mamos svajonių šalis. Sužavėjo gamta, pagarba senovei ir kultūrai, žinoma, maistas, o ypač šiltas, betarpiškas bendravimas. Po to dažnai pradėjau važinėti į įvairias Šiaurės Italijos vietas su reikalais, bet kaskart pasilikdavau bent vieną laisvą dieną, kad galėčiau tiesiog pabūti toje šalyje, įkvėpti ristretto aromato, kurį italai visada pateikia kaip ypatingą, įdėdami dalelę širdies; paklaidžioti po tikrus, nepagražinta senove dvelkiančius ir retai turistus matančius senamiesčių kampelius.

– Kas Jus įkvepė kurti verslą, susietą su Italija? Kodėl ir kaip įkūrėte savo verslą?
– Niekada neturėjau planų kurti savo verslo. Kartą mano pusseserė, kuri tuo metu dirbo kartu, pasiūlė nueiti į „Pelenės“ parodą. Kosmetika manes nedomino, kaip ir kitokie malonūs moteriški dalykai, bet nutariau priimti pasiūlymą, palaikydama pusseserei kompaniją. Eidama per nesibaigiančius buteliukų, dėžučių ir visokių niekučių nukrautas lentynas stabtelėjau prie nedidelio stenduko, kuriame buvo pristatoma labai dailiai atrodanti natūrali kosmetika. Jau tada domėjausi natūralia, nekenksminga žmogui ir aplinkai gyvensena, nes ši idėja buvo artima mano prigimčiai. Stendo šeimininkai buvo latviai, ir aš užmezgiau su jais pokalbį apie galimybę prekiauti šiomis priemonėmis Lietuvoje. Tuo metu mūsų šalyje dar niekas nebuvo girdėjęs apie natūralią kosmetiką, todėl pamaniau, kad ta mintis gali būti visai įdomi verslo prasme. Laisvadienį nuvažiavau į latvių parduotuvėlę Rygoje ir man mintis atidaryti kažką panašaus Vilniuje dar labiau ėmė patikti. Kosmetika atrodė labai dailiai, natūraliai, skaniai kvepėjo. Padarėme pirmą šios kosmetikos užsakymą.

– Kas vyksta įdomaus Jūsų versle? Kokiais principais vadovaujatės?
– Nuo pat veiklos pradžios vadovavausi koncepcija „Sveikata ir grožis“, iš kurios visada akcentavau pirmąją dalį – sveikatą, nes mano tvirtu įsitikinimu, tik naudojant gamtai ir žmogui nekenksmingas priemones galima būti išties gražiam (ir ne vien išoriškai). Šiuo principu rinkausi ir kitus italų natūralios kosmetikos gamintojus, iš kurių stambiausi – Helan, Dr.Taffi, L‘Amande, Antica Erboristeria. Buvo įdomu ir smagu vykti į sveikos gyvensenos parodas Sana a Bologna, kuriose lankausi kasmet iki šiol.

– Kaip sekasi palaikyti santykius su italų verslininkais?
– Labai lengvai. Italai mane žavi betarpišku, bet elegantišku bendravimu. Nors jie yra betarpiški, bet labai jaučia ribas, nes supranta, kad tu esi iš kitos kultūros. Italai yra labai taktiški.

– Koks, Jūsų nuomone, turi būti santykis su klientais, kurie perka Jūsų parduotuvėje?
– Šiuo metu parduotuvėje esame atsirinkę puikių, patikimų produktų asortimentą, kuriais mielai džiuginame tiek gausų pastovių klientų būrį, tiek ir naujus mūsų lankytojus. Juk labai svarbu ne parduoti, o dėmesiu ir pirkiniu pradžiuginti žmogų, išspręsti jo problemą arba tiesiog praskaidrinti nuotaiką.

– Kaip pirkėjai vertina itališką kosmetiką?
– Girdime klientų nuomonę, kad italų kosmetika niekuo nenusileidžia prancūziškai, o kai kur ją net lenkia, o kainos daug patrauklesnės. Italų produktai tikrai vertinami, o gebėjimas juos estetiškai pateikti – nepalieka nei vieno abejingo. Italai vertina pakavimo reikšmę, todėl galime pasiūlyti įvairius dovanų pakavimo variantus. Pas mus dažnai apsilanko klientai, kurie nori padovanoti artimiesiems kažką ypatingo, kokybiško ir gražaus. Labai smagu yra padėti išrinkti tokias dovanas.

– Kas teikia didžiausią džiaugsmą Jūsų veikloje?
– Galimybė suteikti džiaugsmą žmonėms. Kuomet produktas yra tikrai geras, gražiai atrodo, skaniai kvepia – jis džiugina ir patį pirkėją. Mėgstu bendrauti su įvairiais žmonėmis. Per smagų pokalbį nuoširdžiai užmegztas tarpusavio ryšys – yra pati didžiausia vertybė.

– Ar turite kokį hobį, kuriuo užsiimate laisvu laiku atsitraukiant nuo darbo reikalų?
Aš esu kalbų fanatė. Man įdomu mokytis kalbų, nes su kiekviena kalba atveri naują pasaulį. Turiu įdomią istoriją apie tai, kaip man teko prisidėti kuriant pirmą lietuvišką mobilų telefoną. Per naktį išverčiau į lietuvių kalbą meniu „Sagem“ mobiliajam telefonui, kuris buvo pakrautas pirmoje siuntoje į Lietuvą. Iki tol mobilaus telefono su lietuvišku meniu dar nebuvo.

– Kaip galėtumėte apibendrinti kosmetikos verslą?
– Kosmetikos verslas yra gana intymus. Čia klientai atsiskleidžia kaip asmenybės, pasakoja savo problemas, todėl šiame versle yra reikalingas taktiškumas, gražus bendravimas, ir nuoširdus noras spręsti patikėtas problemas.

Aplankyti ir susipažinti su itališka natūralia kosmetika galite Rasos Statinienės parduotuvėje adresu: J. Basanavičiaus g. 16, Vilnius.

Taip pat interneto adresu: http://www.zoliunamai.lt ir http://www.herbatint.lt

Interviu parengė Aurimas Mikšys, Tartu universitetas